Pirmoji darbo diena, ko gero, vienas sunkesniųjų gyvenimo išbandymų daugelio profesijų atstovams. Kai 39-erių mokytojas Adžajus Dodžija pirmą kartą įėjo į klasę Amlos kaime, Madžja Pradešo rajone Indijoje, joje sėdėjo vos 6-7 vaikai, vietoje 40-ies įrašytų registre.

„Aš žinojau, kad vaikai kaimuose mokyklos nelanko dėl tėvų priežiūros trūkumo, tačiau, nepaisant to, kad esu iš netoliese esančios bendruomenės, net nesitikėjau tokio masto“, – prisimena Adžajus.

DSC 0155 a
Mokytojas su savo mokiniais. 

Priėmus progresyvius teisės aktus, tokius kaip Teisės į švietimą įstatymas, Indija nuėjo ilgą kelią užtikrindama visuotinį pradinį išsilavinimą visiems šalies vaikams. Tačiau iššūkių vis dar gausu ir jie neapsiriboja vien mokyklos nelankančių vaikų problema. Remiantis naujausiais duomenimis, daugiau nei 50 proc. penktokų iš kaimo mokyklų nemoka sklandžiai perskaityti tekstų iš 2-os klasės standartinio vadovėlio ir negali išspręsti pagrindinių matematikos uždavinių.


„Mano nuomone, turime išlaikyti moksleivių susidomėjimą žiniomis, jei norime grąžinti juos į mokyklą. Mano mokymas, susietas su žaidimo metodais, buvo ypač naudingas siekiant šio tikslo“, – sako mokytojas.

2015 m. Adžajus baigė dvejų metų trukmės Humana People to People India mokytojų rengimo programą, kurios tikslas – ilgalaikis, tvarus pradinių klasių mokinių mokymosi rezultatų gerinimas, vykdant tikslinį mokymą, orientuotą į veiklų įvairovę mokykloje.

postcards4
Istorijų pasakojimas yra veiksminga priemonė mokyti vaikus apie svarbius dalykus šiandien. Tai svarbu ir aktualu jų gyvenimui.


„Kadangi daugelis vaikų praleido pamokas žaisdami su savo draugais, nusprendėme sukurti jiems geresnę aplinką žaisti mokykloje. Be to, mokydami mes naudojamės technologijomis, vykdome radijo užsiėmimus, kurie dar labiau paskatino mokinius reguliariai lankytis mokykloje. Šiandien visi  klasės mokiniai lanko pamokas, o pati mokykla taip pat pastebimai pagerino savo rezultatus“, – su pasididžiavimu pasakoja Adžajus.


2019 m. Humana People to People India mokytojų rengimo programai NeTT sukako 10 metų. Programą iki šiol baigė daugiau nei 10 000 mokytojų, iš kurių daugelis šiandien, kaip ir Adžajus, padeda vaikams gauti kokybišką išsilavinimą vyriausybinėse ir privačiose mokyklose visoje Indijoje.